Under the Florida Sun

I’m pretty sure everyone saw last week’s post about Universal Studios, but where else did we go in the week that we were in Florida? To the beach for the first time in a year, that’s where!

I have an immense love for the ocean, and one of my favorite parts about living in Australia was being so close to the beach. We don’t have great beaches near us in Texas, so it was amazing to be go to Florida! We visited Sand Key, Clearwater Beach, Siesta Key, Anna Maria Island, our favorite by far, and Caspersen Beach!

Acho que todo mundo já viu o post da semana passada com o vídeo da Universal, mas aonde mais que nós fomos nessa semana que passamos na Flórida? Entramos no mar pela primeira vez em mais de um ano!

Eu realmente amo entrar no mar, e uma das coisas que eu mais sinto falta da Austrália, é de ter tanta facilidade para ir às praias incríveis de lá. Aqui no Texas não temos tantas praias boas perto de onde a gente mora, então nós aproveitamos muito quando fomos à Flórida! Fomos à Sand Key, Clearwater Beach, Siesta Key, Anna Maria Island, a melhor de todas, e Caspersen Beach!

Processed with VSCOcam with g3 preset IMG_7353 IMG_5768

Sand Key and Clearwater Beach were the first two we went to, as they were near my aunt’s house in Tampa, as well as their old house in Clearwater. This was where we were in contact with saltwater for the first time in over 365 days! The beautiful warm water enveloped us, and it never felt so good. We took a boat tour on Clearwater Beach to see dolphins, but because of bad weather on the Gulf of Mexico we ended up not seeing any. Despite that, we got to have a feel for the area, see some sights and enjoy a day in the sun!

Fomos primeiro para Sand Key e Clearwater Beach. Essas duas ficam bem perto da casa da minha tia em Tampa, e da casa antiga dela em Clearwater. Foi aqui que nós entramos no mar pela primeira vez depois de mais de 365 dias! A água quentinha e cristalina nos abraçou, e eu percebi como eu estava mesmo com saudade do mar. Também fizemos um passeio de barco em Clearwater Beach para ver os golfinhos, e acabou que não teve golfinho nenhum, por causa do tempo fechado no Golfo do México!

We had heard much about Siesta Key from friends, and we were excited to see what all the buzz was about. The ocean was, again, beautiful and warm. One negative point, however, is that all the rented beach chairs and umbrellas had to be returned by 4pm, which is not late at all. After that, we had to leave the beach, and find somewhere else to go. But again, the water was at a perfect temperature, the sand wasn’t scorching hot, and we still managed to have a great time!

Já tínhamos ouvido muita gente falando sobre Siesta Key, e acabamos indo mais por curiosidade. O mar estava lindo e na temperatura perfeita, a única coisa que eu não gostei muito foi que todas as espreguiçadeiras e guarda-sois tinham que ser devolvidos até as 16h. Depois, saímos e procuramos outro lugar pra passar o resto da tarde. Mas eu acho que vale a pena a visita, só pelo banho de mar!

IMG_7471 IMG_7473

Both these beaches were insanely busy though (they told us this was low season – I can’t imagine what it’s like in the holidays!), which is what drew us to explore Anna Maria Island. I’m not lying when I say we googled ‘secluded beaches near Sarasota’ one morning, and all the results mentioned Anna Maria Island. We hadn’t heard much about it at the hotel and around the other beaches, but we decided to give it a chance, and that may have been the best decision we made in the whole trip.

This mysterious, secluded island getaway reminded me so much of Australia’s beaches! The water was crystal clear, there were trees everywhere providing shade, and there were fish and seashells all around us!

Agora, essas duas praias que visitamos estavam muito cheias mesmo! E olha que todo mundo estava falando que essa é a basta estação, não quero nem imaginar como dever ser no fim do ano. E foi por esse motivo que resolvemos explorar Anna Maria Island! Tanto que pesquisamos no google “praias mais calmas perto de Sarasota”, e todos os resultados estavam falando dessa tal de Anna Maria Island! Quase que não tinha nada falando desse lugar no hotel, mas decidimos dar uma chance, e ainda bem que fomos mesmo!

Essa ilha isolada e misteriosa lembra muito as praias da Austrália! A água estava cristalina, toda a praia estava por baixo da sombra das arvores, e o mar estava cheio de conchas e peixinhos!

anna maria pier
beach snack // pistachio-colored ocean
Processed with VSCOcam with c1 preset
anna maria island
take nothing but pictures / leave nothing but footprints / kill nothing but time

Not too far from the beach, lies Anna Maria Pier, and at the very end, a great restaurant, The City Pier!

Perto da praia, fica o Anna Maria Pier, e no fundo do pier, um restaurante super legal, The City Pier!

the city pier

Another result of our google search was Caspersen Beach, and we later found out that this whole area surrounding the town of Venice, Fl is famous as the shark tooth capital of the world! On the day we went, we were the only people there that weren’t digging for shark teeth! I read that some fossil shark teeth that are found here can be very valuable!

Outro resultado da nossa pesquisa foi Caspersen Beach, e depois foi que descobrimos que essa região da cidade de Venice, é a capital dos dentes de tubarão do mundo! No dia que fomos, éramos as únicas pessoas que não estavam cavando! Eu li que tem muitos fosseis de dentes de tubarão aqui, e que eles valem muito dinheiro!

IMG_6153 IMG_7818

waves blog
crashing
sunset 2
sunset in venice

Florida’s sunsets are on a whole next level. The sky takes on so many different colors, and they all contrast perfectly with the deep blue sea. Obviously, my favorite thing about this trip will have been a sunset cruise we went on!

Os pores-do-sol da Flórida são de outro nível. O céu fica pintado de tantas cores diferentes, e todas elas fazem um contraste perfeito com o azul profundo do mar. Claro que uma das coisas que eu mais gostei da viagem foi um passeio de barco para ver o pôr-do-sol!

florida sunsets / whole nother level
Processed with VSCOcam with hb2 preset
sarasota
Processed with VSCOcam with g3 preset
sarasota sunsets

I had such a great time in Florida, and it felt so great to get to relax like that for a week. As much as I love, and always will love being in the city, everyone needs to get away sometimes!

Eu adorei visitar a Flórida, e passar uma semana só relaxando! Eu adoro cidades grandes e cenários urbanos, mas de vez em quando, é bom fazer uma coisa diferente!