The City of Angels

I will admit, I was not the biggest fan of LA the first time I visited back in 2009. I thought there were way too many people every where (there still are, but I’ve learned to love that) and there was absolutely nothing to do.

Granted, I was 10 years old, and it’s safe to say my travel interests have evolved over the years, and made me fall in love with LA. This is the creative capital of the world, and it felt great to be in a place where I knew everyone around me was chasing their dreams, and striving to get somewhere.

This time, we weren’t in LA for a full 24 hours even! We drove in from Monterey and got there in the late afternoon, checked in at the hotel, met up with some friends for dinner and flew back home the next day at noon.

Eu tenho que admitir que eu não gostei tanto de Los Angeles da primeira vez que fomos lá, em 2009. Eu achei que tinha gente demais (ainda tem, mas eu adoro isso!) e nada para fazer.

Lembrando que eu tinha dez anos, e os meus interesses em viagens já evoluíram bastante, e agora eu me apaixonei por LA. Esta cidade é a capital criativa do mundo, e me senti super bem estando em um lugar onde todas as pessoas ao meu redor estavam seguindo seus sonhos, e se esforçando para chegar em algum lugar.

Dessa vez, não passamos nem 24 horas na cidade! Viemos de carro de Monterey e chegamos no final da tarde, fizemos o check-in no hotel e fomos direto jantar com uns amigos, e nosso vôo de volta para Houston já saiu meio dia do dia seguinte.

on the road again
hotel window / daily reminder
from the hotel rooftop
sunset blvd
hollywood hills

Our hotel was in West Hollywood, on Sunset Boulevard

Nosso hotel era em West Hollywood, na Sunset Boulevard

the palm trees came up to our window, and we were on the 6th floor! / as palmeiras chegavam até a nossa janela, e nosso quarto era no sexto andar!

Our friends live here, and took us to one of their favorite spots, The Grove!

Nossos amigos moram aqui,  e nos levaram para um dos lugares preferidos deles, The Grove!

The Grove

I definitely do wish I had more time to explore one of the most-talked and visited about cities of today, but in the short time we spent there, we definitely got a taste for what it had to offer! We saw those places we had seen so many pictures of, ate at one of those spots everyone on instagram seems to be posting about (Umami Burger!), and saw our friends! I really liked this city this time around, because we did some things differently. Here are some tips, from my experience:

1. If you’re driving, stay away from Hollywood Boulevard! The night we were there, Bruno Mars and Pharrell were playing at the Hollywood Bowl, and the traffic was insanely heavy!

2. There is more to see outside of the main touristy area. Our friends live in Burbank, near the Warner Bros. studio! We didn’t get a chance to visit, but I wish we did! Other cool spots outside Los Angeles, but still within the county include Santa Monica and Long Beach!

3. Be open-minded! This goes for just about any destination, but I find it especially relevant in LA. Some would say this city is not for the faint of heart, while others would refer to it as The City of Angels, The City Where Dreams Are Made Of, Tinseltown or La La Land. I call this city a place where you can be anything you want to be, because it is a city so big, you will find yourself somewhere. There are infinitely many things to do here, more than any travel guide (or blog!) could ever tell you, and when you are there, you must not be afraid of what you do not know, because chances are, there will be a lot that you don’t know! Which is why so many people fall in love with this incredibly interesting city, because of the constant reminder that there is so much to see and do.

Eu bem que queria ter tido mais tempo para explorar essa cidade, que é uma das cidades mais visitadas, e que as pessoas mais ficam falando, da atualidade! Mas mesmo nesse pouco tempo que passamos lá, conseguimos ver um pouco do que ela tem à oferecer. Vimos aqueles lugares que todo mundo vê em foto, comemos naqueles restaurantes que o instagram inteiro fica postando (Umami Burger!), e ainda vimos nossos amigos! Eu gostei muito dessa cidade agora, da segunda vez, porque fizemos algumas coisas de maneira diferente dessa vez. Aqui estão algumas dicas, da minha experiência:

1. Se você estiver dirigindo, evite a Hollywood Boulevard! Na noite que estávamos lá, teve show do Bruno Mars com Pharrell no Hollywood Bowl, e o trânsito ficou intransitável!

2. Tem muito mais coisas para fazer fora do eixo turístico principal. Nossos amigos moram em Burbank, perto do estúdio do Warner Bros. Não tivemos tempo para fazer o tour, mas bem que eu queria! Outros lugares super legais perto de Los Angeles são Santa Monica e Long Beach.

3. Seja aberto! Isso vale para qualquer lugar, só que ainda mais aqui! Algumas pessoas poderiam dizer que essa cidade não é para os fracos, e outros podem chamá-la da cidade dos anjos, a cidade aonde os sonhos são feitos, ou de um mundo superficial, cheio de glamour. Eu digo que essa cidade é um lugar aonde você pode ser qualquer pessoa que você quiser, porque em um lugar tão grande, você se encontrará em algum cantinho! Tem um tanto infinito de coisas para fazer, mais do que qualquer guia (ou blog!) de viagens possa lhe indicar, e enquanto você estiver aqui, não se pode ter medo daquilo que é desconhecido, porque com certeza vão ter muitas coisas e lugares desconhecidos! Eu acho que é por isso que tanta gente se apaixona por essa cidade, porque ela é um constante lembrete que existem tantas coisas para ver, e fazer.

like my only friend is the city i live in, the city of angels