Victorian Countryside

In Victoria, much like many other places around the world, there is so much to beyond the big city. We visited the Yarra Valley area and the town of Daylesford, on opposite ends of the city of Melbourne. The Yarra Valley is famous for its wineries, while Daylesford is a picturesque little town, with cute little shops and colonial buildings.

In Daylesford, we also visited Lavandula, a Swiss-Italian lavender farm ten minutes away. It was a very European experience, while still being as geographically far away from Europe as you possibly can be.

———

No estado de Victória, como em muitos outros lugares ao redor do mundo, existem muitas coisas para fazer que vão além da cidade grande. Nós visitamos a área do Yarra Valley, e a cidadezinha de Daylesford, ao leste e a noroeste de Melbourne, respectivamente. O Yarra Valley é famoso por suas vinícolas, e Daylesford é uma cidadezinha pitoresca, com lojinhas, e prédios coloniais.

Em Daylesford, também visitamos Lavandula, uma fazenda de lavanda suiço-italiana, dez minutos ao norte. Foi uma experiência bem européia, mesmo estando tão longe do velho continente!

After visiting Lavandula, we drove off to the Daylesford city center, a quirky little town, with charming Victorian buildings

Depois de visitarmos Lavandula, fomos para o centro da cidade de Daylesford, uma cidadezinha super curiosa, com prédios vitorianos charmosos.

Daylesford

The next day, we had a lovely lunch at the Yering Station Winery…

No dia seguinte, almoçamos na vinícola Yering Station…

Yering Station

…and went on to visit the TarraWarra Estate, a winery and art museum!

…e visitamos o TarraWarra Estate, uma vinícola e museu de arte!

This perfect day ended with an amazing sunset, seen from our hotel window!

Esse dia perfeito acabou com um pôr-do-sol maravilhoso, visto janela do nosso hotel!

On the next day, we went to the Domaine Chandon winery…

No dia seguinte, fomos para a vinícola Domaine Chandon…

We had three great days in the Victorian Countryside! I must say, what caught my eye the most, was the enormous amount of flowers everywhere! Everyone was sick of me waiting to go places while I took photos of all of them, sometimes in the awkwardest of positions. All in the name of art!

———

Tivemos três dias ótimos no interior vitoriano! O que mais me chamou a atenção nesta região, foi a imensidade de flores em todo lugar! Todo mundo já estava cansado de esperar enquanto eu as-fotografava, as vezes em posições bem desconfortáveis! Tudo em nome da arte!

IMG_2508 IMG_2502 IMG_2498 IMG_2489

And as for tradition, here’s a song to listen to with this post! Trembling Hands by The Temper Trap, a band from Melbourne. We listened to this song nonstop as we drove all over Victoria!

Have you ever been to this part of Australia? Leave a comment!

I know that in my last post, I mentioned that I had big news to talk about. The wait is finally over.

The reason I’ve somewhat neglected this blog, and why I’ve been spending so much time without writing, is because for the past few months, my family and I have been preparing for our big move back to HOUSTON, TEXAS!

We are here now, and as excited as ever. I will forever be thankful for the almost three great years I got to spend in Australia. At one point in my life, it seemed like a place so faraway and undiscovered, and I never imagined that I would live there, let alone love it so much!

———
E como já está virando tradição por aqui, aí está uma música para curtir junto com o post! Trembling Hands da banda de Melbourne, The Temper Trap. Passamos a viagem inteira pelo estado de Victória ouvindo essa música sem parar!

Você já veio a esta parte da Austrália? Comente!

Eu sei que no último post, eu falei que tinha notícias para falar para vocês. O mistério acabou.

O motivo que eu não tenho dado tanta atenção à esse blog ultimamente, é porque à alguns meses, eu e minha família estivemos em clima de mudança, e agora já estamos de volta a HOUSTON – TEXAS!

Estamos super animados de voltar ao Texas, mas eu sempre serei grato pelos quase três maravilhosos anos que passamos na Austrália. Eu lembro que algum tempo atrás, a Austrália parecia um lugar tão distante e desconhecido, e eu nunca imaginei que um dia, eu iria morar lá, muito menos ser tão feliz!